iPhone javítás szakszervizben vagy máshol

Az iPhone készülékeket sokan elsősorban a megbízhatóságuk miatt választják. Azonban bármennyire is megbízható egy technikai eszköz, mégis el tud romlani néha. Amíg tart a garancia és rendeltetésszerű használat közben következik be a meghibásodás, addig nincs gond – a gyártó állja a javíttatási költségeket. Mi van akkor azonban, ha a garanciaidő letelte után történik a meghibásodás, vagy az iPhone tulajdonosának a hibájából romlik el a készülék (pl. beleejti a fürdővízbe). Ebben az esetben merül fel a kérdés, hogy elvigyem-e a drága szakszervizbe, vagy válasszak egy nem hivatalos iPhone szervizt inkább, amely sokkal olcsóbban megjavítja a készüléket. A hivatalos szerviz mellett szól, hogy csak gyári alkatrészekkel dolgoznak, azonban ugyanez szól ellene is. A javíttatás költségének a legnagyobb része ugyanis az alkatrész szokott lenni. Egy gyári alkatrész természetesen jóval drágább, mint egy utángyártott, különösen, ha olyan prémium termékről van szó, mint egy iPhone. Utángyártott és utángyártott alkatrész között azonban sokszor jelentős különbségek vannak. Némelyik utángyártott alkatrész ugyanis nagyon silány minőségű, így nem járunk vele jól. Vannak olyanok is azonban, amelyek nem sokban különböznek a gyáritól (sőt sok esetben még jobbak is). Ilyen alkatrésszel dolgozó szervizt érdemes megbízni az iPhone javíttatásával.

Vélemény, hozzászólás?