A fogyasztók egyre inkább a fenntartható megoldásokat várják el a szolgáltatóktól és a kereskedelmi vállalatoktól, cégektől. A papírtáskák ennek az elvárásnak megfelelnek, hiszen könnyen újrahasznosíthatók, vagy lebomlanak a környezetben, szemben a műanyag táskákkal, amelyek több száz év alatt sem bomlanak le. Ráadásul többször is felhasználhatók, mielőtt kidobnák vagy újrahasznosítanák őket. (Ez utóbbi persze a műanyag zacskókra is igaz, de valljuk be, hogy egy papírtáskát sokkal szívesebben viszünk magunkkal többször is, mint egy gyűrött műanyag zacskót.) Ezért a papírtáskákat használó vállalkozások egyértelműen bemutatják, hogy elkötelezettek a környezettudatos megoldások iránt, és ezt nemcsak elméletben teszik, hanem a gyakorlatban is. Ezért azok a vásárlók, akik következetesen környezettudatos döntéseket hoznak, a márka hűséges követőivé válhatnak.
Ráadásul a papírtáska nem is csak egy egyszerű csomagolási eszköz, hanem sokkal inkább egy mozgó reklámfelület. A tudatosan megtervezett papírtáskák a cég vagy márka stílusát közvetítik, egyediségét képviselik. De nemcsak a márka logóját és színeit lehet a papírtáskákra nyomtatni, hanem egyéb számukra fontos üzenetet is közölhetnek a cégek így. Ráadásul a papírtáskák könnyű feliratozhatósága arra is lehetőséget ad, hogy egy adott kampányhoz vagy szezonhoz igazítsák az aktuális dizájnt. A papír köztudottan fából készül, a fák megóvása és felelős felhasználása pedig fontos. A papír akkor sem olcsó, ha újrahasznosított. Ez azt jelenti, hogy a papírtáska – különösen, ha jó minőségű –, sem mondható olcsónak. A fenti előnyök miatt mégis megtérülő üzleti befektetést jelenthet a cégeknek.