Az egyedi reklámtermékek használatának nagy hagyománya van, mégis jó néha tudatosítani, hogy miért is van rá szükség. Hiszen a felületes szemlélőnek egy ilyen költség az éves tervben talán fölöslegesnek is tűnhet. Pedig az egyedi reklámajándékoknak a márkaismertség növelése mellett az ügyfélkapcsolatok elmélyítésében és a versenytársak közötti kiemelkedésben is fontos szerepe van. A jó reklámajándék segítségével a márka könnyebben kitűnhet a piaci versenyben, hiszen az egyedi kialakítású, kreatív ajándékok vagy promóciós eszközök kifejezetten jó benyomást keltenek. Például megmutatják a vállalat kreativitását és még inkább az ügyfelek iránti elkötelezettségét, ami bizalmat ébreszt és bővíti a lojális ügyfélkört.
Egy másik fontos tényező a márkaidentitás erősítése. Az egyedi reklámajándékok a cég arculatát, üzenetét és értékeit jelenítik meg. A logóval, szlogennel vagy egyedi dizájnnal ellátott termékek vizuálisan megjelenítik ezeket, amivel érzelmi azonosulást vagy szimpátiát keltenek. A megfelelően kiválasztott termékek – például irodai eszközök, ruházati cikkek vagy technológiai kiegészítők – a mindennapok részeiként folyamatosan emlékeztetnek a cégre vagy márkára. Az egyedi reklámtermékek ajándékként való átadása pedig a cég háláját és megbecsülését fejezi ki az ügyfelek, partnerek vagy alkalmazottak iránt. Ez a hosszú távú kapcsolatok építésében fontos, hiszen az ügyfelek értékelik az ilyen figyelmességet, és nagyobb valószínűséggel maradnak hűségesek egy olyan vállalathoz, amelyik odafigyel rájuk.
A valóban hasznos reklámajándékok, például tollak, jegyzetfüzetek, power bankek vagy vizes palackok, nagyobb eséllyel válnak mindennapi használati tárggyá, ezért a praktikum és a funkcionalitás is lényeges szempont. Ez egyrészt növeli a termék értékét, és biztosítja azt is, hogy a márka folyamatosan szem előtt legyen. Az ügyfelek értékelik az ilyen az ajándékokat. Egy jól kivitelezett, minőségi termék ráadásul a vállalat minőségi szolgáltatásait és termékeinek színvonalát is tükrözi, mert az ügyfelek hajlamosak összekapcsolni az ajándékok minőségét a vállalat általános színvonalával. Az egyedi reklámajándék tehát a marketing stratégia hatékony és fontos része, ami hozzájárul a márkaismertség növeléséhez, az ügyfélkapcsolatok erősítéséhez és a vállalat hosszú távú sikeréhez is.