A Google hadat üzent a keresőoptimalizálás ellen?

Az elmúlt években egymás után jöttek ki olyan új Google algoritmusok, amelyek hatására addig jól működő, nagy látogatottsággal rendelkező weboldalaknak egyik napról a másikra gyakorlatilag nullára, vagy minimálisra csökkent a forgalmuk. Mi lehet a hátterében annak, hogy megszaporodtak a Google büntetések? Mi lehet ezzel a célja a Googlenek?

A Google minden egyes büntető algoritmus bevezetésénél a felhasználói élmény fokozására hivatkozott, bár némelyik esetben ez nem igazán jött össze nekik.* Mivel a Google fő bevétele a találati listán megjelenő hirdetésekből származik, így sokan gyanakodnak arra, hogy a büntető algoritmusok valójában a keresőoptimalizáló szakmát akarják ellehetetleníteni. Ezt támasztják alá egyébként a Google tájékoztatói is, amelyekben igyekeznek nélkülözni szinte minden konkrét, kézzel fogható útmutatást arra vonatkozóan, hogy egy honlapot hogyan is lehetne “Google baráttá” tenni. A Google nyilvános álláspontja, hogy a honlaptulajdonosok ne foglalkozzanak a keresőmotorokkal, hanem kizárólag a felhasználókat szem előtt tartva alakítsák ki a honlapjukat és akkor lesz igazán “Google barát” honlapjuk. A valóság azonban az, hogy ha valaki így tesz és keresőoptimalizálás nélkül szeretné a honlapját a találati lista élén látni, akkor havi millió reklámköltséggel, jó ötletekkel pár év alatt valóban van egy kis esélye, hogy természetes módon előrekerül a találati listán.

*Az első Google Pingvin futtatása után sok keresési kifejezésre jöttek létre használhatatlan találati listák. Valószínűleg a Google fejlesztői és rájöttek, hogy még nem tökéletes a szűrő, ezért annak ellenére, hogy más algoritmus frissítéshez hasonlóan a Google Pingvint is valószínűleg negyedévente akarták lefuttatni, mégis közel egy évet kellett várni az Pingvin 2.0-ra, amely már sokkal óvatosabban bánt a találati listával.

Vélemény, hozzászólás?