Ahogy majd melegszik az idő és enyhülni fognak a korlátozások, az óvodák udvarai újra megtelnek majd gyerekekkel. Sok pici számára ez kihívást jelenthet, különösen egy járványos év után.
A kihívások közé tartozik az óvodai udvari játékok szabályainak a betartása, a társadalmi elvárások, a biztonsági kérdések, és az udvar megfelelő elhagyása. Hogyan engedjük meg gyermekeinknek a függetlenség felfedezését, miközben segítjük őket a szociális és biztonsági elvárások eligazodásában? Hogyan segíthetünk nekik önbizalmukban, mind a testükben, mind a szociális készségeikben az óvodai udvari játékok által?
Döntsük el előre az általános óvodai játszóterekre vonatkozó szabályokat, és beszéljük meg ezeket a gyermekkel. Ez életkoronként változhatnak egyszerű, de egyértelmű korlátokkal a kisgyermekek számára, valamint teret adnak a vitának és a független döntéseknek az óvodások és idősebbek számára. Fontos szabályozni az óvodai udvari játékoknak a használatát, hogy ne uralkodjon el a káosz a játékidő során.
A csecsemőknél árnyékot vethetünk rájuk, de hagyjuk, hogy vezető szerepet töltsenek be a felfedezésben és a játékban. A kisgyermekekkel visszamaradhatunk, de a közelben maradhatunk, hogy segítséget nyújtsunk, vagy szükség szerint betartsuk a szabályokat. A nagyobb óvodásokkal kiszámítható és jól látható helyen tudunk maradni, és fülelhetünk, miközben szükség szerint figyelünk arra, hogy miként használják az óvodai udvari játékokat.
Normális, hogy kisebb konfliktusok alakulnak ki a gyerekek között az óvodai udvari játékok használata közben. A gyerekeknek gyakran eltérő elképzeléseik vannak a játszótéri eszközök használatáról, vagy ugyanazt a dolgot szeretnék egyszerre használni. Nem kell minden esetben beavatkozni. Gyakran még a kisgyermekek is megoldhatják problémáikat felnőtt beavatkozása nélkül. Óvodás korukra fontos esélyt adni számukra a problémamegoldásra, hiszen ez a leghatékonyabb módja annak, hogy a gyerekek fejleszthessék szociális problémamegoldó készségeiket.