A vállalatvezetők 54 százaléka az egyik legfontosabb üzleti kockázatnak az úgynevezett “Uber-hatást” tartja, tehát a hagyományos iparágon kívülről érkező szereplők jelentenek kihívást; ez az arány két éve még 43 százalék volt – derül ki az IBM legfrissebb vállalatvezetői felméréséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint az akár teljesen eltérő üzleti modellel, naponta megjelenő kisebb, rugalmasabb működésű szereplők is kiszoríthatják a tradicionális vállalatokat.
Az arányok ellenére az új trendek és technológiák feltérképezésére csupán a megkérdezettek fele elemzi mélyebben a vásárlói és ügyfél-visszajelzéseket, pedig két éve a vezetők 60 százaléka tervezte a visszacsatolások direkt felhasználását.
A cégek kevesebb mint harmada gyűjti be és elemzi ügyfelei és vásárlói véleményét valamely közösségi fórumról. A cégvezetők csaknem 70 százaléka ugyanakkor egyénként helyezne nagyobb hangsúlyt vásárlóira, szemben a két évvel ezelőtti 22 százalékkal. A válaszadók 80 százaléka szerint gyakoribb digitális interakcióra van szükség, míg két éve alig ötödük nyilatkozott így.
A felsővezetők 48 százaléka már felismerte a hagyományos rendszerek lazításában, és a decentralizáltabb döntéshozatali formák kialakításában rejlő lehetőségeket. Több mint 50 százalékuk arra is hajlandó, hogy külső forrásból szerezzen be innovatív megoldásokat, 70 százalékuk pedig partneri hálózatát bővítené az üzleti sikerek érdekében.
Az IBM 18. vállalatvezetői kutatásában 5200 vezérigazgató, marketing-, pénzügyi és informatikai vezetők vettek részt, 70 országból és 21 iparágból.