Minden cég számára számára kötelező, hogy bejelentett székhellyel rendelkezzen. A székhely egy fix, hivatalos levelezési cím, a cég irodája. De miért válasszuk a székhelyszolgáltatás lehetőségét? A cégtulajdonos számára az jelenti a legnagyobb nehézséget, hogy ha saját otthonában jelenti be a székhelyét, akkor összemosódik a magánélete és a céges tevékenysége: itt kell fogadnia a NAV-ot, a hivatalos leveleit személyesen kell átvennie nap mint nap, egyszóval egészségtelen módon össze van olvasztva a munkája és az otthona. A másik opció, hogy egy külön erre a célra bérelt irodában rendezni be a hivatalos ügyeinek székhelyét. Ezzel csak az a gond, hogy manapság az irodabérlés elég költséges, és ha erre amúgy nem feltétlenül lenne szüksége a vállalkozónak, akkor értelmetlen erre költenie.
És ezeken felül ráadásul még számos teendő is van a hivatalos levelekkel: tárolni kell őket, megválaszolni, kezelni stb, és ahogy már említettem is, a NAV embereit a nap legváratlanabb időszakában is fogadni kötelesek a székhelyen.
Ez a két opció pénz és/vagy időigényes. Ezt a nehézséget oldja fel egy jogszabályoknak megfelelő székhelyszolgáltatás igénybevétele. A székhelyszolgáltatás ugyan nem ingyenes, de közel sem olyan költségesek ugyan, de még így is pénzt és időt spórolhatnak meg vele a vállalkozók.