Figyelje a hőmérőt, 7 fok felett téligumit!

teligumi1A nyár még csak most múlt el, ilyenkor nagyon távolinak tűnik az az időszak, amikor a hőmérő higanyszála majd alig éri el e hét fokot, pedig a tapasztalatok szerint gyorsabban beköszönthet a hideg idő, mint azt gondolnánk. Ilyenkor rendkívül fontos, hogy autónkat is felkészítsük a téli időszakra, ezzel biztonságosabbá téve a közlekedést. Minden évben sokat hallani árokba csúszásokról, kanyarokban történő ütközésekről, s az esetek többségében nem más áll a háttérben, mint a nem megfelelő gumihasználat. Nem véletlen, hogy a szakemberek téligumit javasolnak akkor, ha a hőmérséklet hét fok közelében van, ugyanis a hideg, csúszós, nedves aszfalt eltérő követelményeket támaszt, mint nyáron. A teligumit.hu által megkérdezett profik is úgy vélik, hogy a téligumi cseréje nélkülözhetetlen része a gépjármű télre való felkészítésének.

Használtat vagy újat?

Talán ez a leggyakrabban felmerülő kérdés, hiszen mindannyian szeretnénk a lehető legolcsóbban megúszni az évszakváltáskor aktuálissá váló cserét. Amennyiben megfelelő körülmények között, tűző napsütéstől, vegyi anyagoktól és mechanikai sérülések lehetőségétől védve tároltunk a tavalyi szettet, úgy minden további nélkül jó lehet még egy szezonra. Amit azonban mindenképpen meg kell vizsgálnia, az a sokat emlegetett profilmélység. Nyári gumik esetében az 1,6 mm a kritikus, de ez természetesen másként alakul téligumiknál, ahol a bordázat alapvetően sokkal nagyobb. Amennyiben a 4 mm felé közelít a kopás, úgy nem érdemes kockáztatni, ajánlott lecserélni a gumikat. Hogy használt vagy új abroncs mellett tesszük le a voksot, az elsősorban anyagiak függvénye, de nem elhanyagolható szempont, hogy a használt esetében már alapból egy rövidebb élettartamot kapunk a pénzünkért. Jó hír, hogy már hitelre is beszerezhetjük a téligumi szettet, így még akkor is megoldható a csere, ha egyébként a családi kassza nehezen bírna el annak költségeivel.

Miben más a téligumi?

Elsősorban takarékossági szempontok miatt szoktak úgy dönteni az autósok, hogy nyárigumival gurulnak az utakra télen is. Ennél rosszabb döntést azonban nem is hozhatnának, ugyanis a téli abroncs mind felületi kialakítását, mind anyagösszetételét illetően messze más, mint a nyári változat. A sűrűn elhelyezett lamellák gondoskodnak a megfelelő vízelvezetésről és tapadásról, továbbá az aquaplaning ellen is védelmet biztosítanak. Szintén ezeket célozza a magasabb szilika összetétel, továbbá a mély bordázat. Világosan látható tehát, hogy míg a téli abroncs a meleg aszfalton rosszul teljesít, úgy nincs ez másként fordítva sem.

 

Figyeljünk a rendellenes kopásra is!

A garázsból elővéve a tavalyi szettet, arra is ügyeljünk, hogy átnézzük felületén a kopást. A rendellenesség e téren utalhat arra, hogy az előző szezonban nem a megfelelő guminyomáson üzemeltettük a gumikat. A gyártó előírásainál érdemes körülbelül 2 barral magasabb nyomás mellett dönteni a téli időszakban. Célszerű a futómű jellemzőire, beállításaira is gyanakodni a normálistól eltérő kopás alkalmával. Ha biztosra kívánunk menni, akkor a tavalyi szett mellé beszerezhetünk egy újat is. Az ADAC évről-évre kiadja téligumi tesztjét, melynek segítségével könnyebben eligazodhatunk a rendkívül széles piaci választékban, és megtudhatjuk, mely márkák teljesítettek minden szempontból kiválóan. Téligumit keresgélve a Hankook téligumi biztosan olyan márka, amely beváltja a hozzá fűzött reményeket, és a megfelelő fogyasztás mellett teszi lehetővé a biztonságos közlekedést télen is.

Annak érdekében, hogy egészségben érjünk célba akkor is, ha kint tombolnak a mínuszok és ónos eső szitál, nélkülözhetetlen a megfelelő gumi használata. Az ésszerűtlen, saját és szerettei épségét veszélyeztető spórolás helyett válasszon olyan téligumit, amelynek használatával akár több szezonra is megoldhatja a gépjármű felkészítését a télre!

Szólj hozzá!