A céges logó elterjedése

Az elmúlt évszázadokban a reklámipar fejlődésével a korábban csak dekoráció céljára használt művészet új értelmet nyert. A piacon jelenlévő termékek megkülönböztetésére kezdték el használni a logót. Természetesen, ide hosszú út vezetett el, hozzájárult a kitűnni akarás, a sajátosság és a figyelem felkeltés is. Sok esetben a grafikai ábrát felirattal ötvözték, ez a kombinált védjegy, de egy idő után ezek az emblémák olyannyira beleivódtak az emberekbe, hogy felirat nélkül is könnyen felismerhetővé váltak. A logó egy áru vagy egy cég jól felismerhető jele, de szervezetet, szolgáltatást is elláthatnak vele. Az egyértelmű megkülönböztetés célját szolgálja. Eredeti jelentése alapján egy szót vagy kifejezést jelez, mutat be, ennek a vizuális jele. Az ábrás védjegyek nem tartalmaznak szöveget, de ezen kívül más formái is vannak. A céges logó, mint arculati elem, nemcsak azonosít, vagy megkülönböztet, hanem üzenetet is tartalmaz. A jól megalkotott embléma képi nyomot hagy főleg azokban, akik gyakran látják, ezért a cégeknek hasznos reklámszakembert felkérni erre a célra. Az utóbbi évtizedekben ahogy egyre jobban szaporodtak a különböző termékek és különböző cégek, egyre nagyobb teret hódított a logó használata is, sőt ma már nincs cég logó nélkül, amit érdemes levédetni is. Ez ugyanis feltűnik a weboldalunkon, a céges levelezéseinken, a névjegykártyáinkon, a rólunk szóló reklámokon, a hirdetési felületeken és a rendezvényeken is. Ez a védjegy egy cég vagy termék egyik legfontosabb eleme.

Vélemény, hozzászólás?